E-tjänster gemensamma (18)
-
Anmäl ny löntagare
Skicka kopia på avtal om ny timanställd / vikarie digitalt till Lönesupport.
-
Behörighet HR-program/-applikationer
Beställ chefs- och specialistbehörighet till HR-program/-applikationer
-
Beställ intyg
Arbetsgivarintyg, intyg om lön/anställning, årsinkomst, förlorad arbetsinkomst samt tjänstgöringsintyg.
-
Boka tid för enskild konsultation i Personec
Du som chef/specialist kan boka tid för enskild konsultation i Personec.
-
Förändra organisationsstrukturen
Här beställs förändrändringar av organisationsstrukturen när en ny enhet ska skapas eller en befintlig enhet ska ändras/avslutas.
-
IT - Beställ applikationspaketering
Här kan du beställa paketering av en fristående applikation/programvara.
-
IT - Beställ ändring i IT-miljön
Här kan du beställa en ändring (exempelvis systemuppdatering) i IT-miljön, enligt gällande ändringshanteringsrutin.
Här kan du beställa en ändring (exempelvis systemuppdatering) i IT-miljön, enligt gällande ändringshanteringsrutin.
-
IT - Beställ, ändra och avsluta behörighet
Beställ, ändra och avsluta behörigheter som centrala IT hanterar.
-
IT - Kontakta IT om nya utvecklingsuppdrag
En e-tjänst för att komma i kontakt med IT om nya utvecklingsuppdrag.
-
IT - Kontakta IT-supporten
IT-supportens e-tjänst för supportärenden.
-
Lönesupport - för chef/HR/specialist
Skicka ärende till Lönesupport i din roll som Chef/HR/Specialist.
-
Lönesupport - för medarbetare
Skicka ärende till Lönesupport som gäller dig/din anställning.
-
Ombokning av redan verkställd lön/arvode
Lämna uppgifter för ombokning av lön/arvode som redan är verkställd.
-
Omvandla semesterdagar till semestertimmar
Omvandla semesterdagar till semestertimmar.
-
Semesterdagstillägg mot ledig tid - växla eller ta bort
Växla semesterdagstillägget mot ledig tid eller ta bort växling. E-tjänsten är öppen 1 oktober – 30 december.
-
Skatteärenden
Dra extra skatt eller ta bort extra skatt från din lön, lämna in skattejämkning eller ställ en skatterelaterad fråga kopplad till din lön.
-
Skicka in avtal
E-tjänst för Ockelbo kommun och bolagen inom Gävle kommunkoncern för att skicka anställningsavtal.
-
Time Care - Beställ, ändra och avsluta behörighet eller ställ en fråga
Här beställer, ändrar eller avslutar du behörigheter i Time Care Planering och Pool eller ställer frågor om Time Care.
E-tjänster Gävle (43)
-
Anmäl avvikelse i livsmedels- och restaurangavtalen
Här rapporterar du avvikelser i livsmedels- och restaurangavtalen.
-
Anmäl avvikelse i övriga avtal
Här kan du meddela avvikelser kring övriga avtal.
-
Anmäla avvikelse sjukvårdsmaterial
Här kan du meddela avvikelser i avtalet med Mediq rörande sjukvårdsmaterial.
-
Ansök om behörigheter på leverantörsfakturor i ekonomisystemet
I denna e-tjänst kan du lägga till, ta bort och ändra behörighet åt användare av ekonomisystemet UNIT4 ERP.
-
Ansökan om att arbeta heltid
Här lämnar du som är tillsvidareanställd ansökan om att arbeta heltid.
-
Avbryta studier för elev med anledning av inaktivitet - Vuxenutbildningen
E-tjänst för att avbryta kurs för elev som uteblivit mer än tre veckor i följd som inte beror på sjukdom eller beviljad ledighet.
-
Avskrivning av kundfaktura
Här skickar du in underlag för avskrivning av kundfaktura
-
Avslut av anställning på egen begäran
Avslut av anställning i Gävle kommun på egen begäran.
-
Begäran om extra ersättning
E-tjänst för att lämna in begäran om extra ersättning, arvode med mera för olika slags uppdrag i kommunen.
-
Behov av tidsbegränsad medarbetare 14 dagar upp till 6 mån
Beställningen skickas till Bemanningsenheten som ger stöd i rekryteringen.
-
Beslut om lönetillägg
E-tjänst för chef, eller på uppdrag av chef, att skicka in beslut om lönetillägg.
-
Beställ GIS-uppdrag och geodata
Här gör du uppdragsbeställning till GIS-supporten.
-
Beställ uppdatering av geografisk information
Här kan du beställa en uppdatering av geografisk information via e-tjänst.
-
Beställ upphandling / förnyad konkurrensutsättning
E-tjänst för att beställa upphandling eller förnyad konkurrensutsättning.
-
Direktupphandling, köp när giltigt avtal saknas
Rapportera direktupphandling (köp när giltigt avtal saknas) mellan 25 000 – 615 000 kr.
-
God man eller förvaltare - Anmäl om du vet någon i behov av hjälp
Här kan anmälan om behov av en god man eller förvaltare göras av till exempel biståndshandläggare, socialsekreterare eller annan medarbetare i tjänsten.
-
Kontakta Digital förnyelse om befintlig e-tjänst
Här kan du beställa ändringar, lägga till/ta bort handläggare och anmäla fel i e-tjänster.
-
Kreditering av kundfaktura
Här skickar du in underlag för kreditering av kundfaktura.
-
Kvittning av stöd
Här skickar du in underlag för Kvittning av stöd.
-
Lämna feedback på avtal kring måltider
Här lämnar du feedback på avtal kring måltider i Gävle kommun.
-
Lämna feedback på städning
Här kan du lämna feedback på städning i Gävle kommuns lokaler.
-
Lönesupport - Rättning av tid för timanställd personal
E-tjänst för vissa utsedda personer på Bemanningsenheten som lämnar in rättning av tid för timanställd personal till Lönesupport.
-
Löneunderlag för uppdragstagare inom socialtjänsten
Här kan du som arbetar inom Socialnämnden i Gävles område lämna in löneunderlag för uppdragstagare inom er sektor.
-
Makulering av kundfaktura
Här skickar du in underlag för makulering av kundfaktura.
-
Osäkra kundfordringar
Här skickar du in underlag för osäkra kundfordringar.
-
-
Rapportera avvikelse - Arbetskläder
Här kan du rapportera avvikelser som gäller arbetskläder.
-
Rapportera avvikelse - Tolk
Här rapporterar du avvikelse på avtal för platstolk, telefontolk och videotolk.
-
Samtycke till publicering av namn, foto och video i Gävle kommuns kanaler
Här kan du lämna in ditt samtycke till att Gävle kommun får använda bilder eller filmer av dig i kanalerna: webbplats, sociala medier och tryckt material.
-
Skapa utbetalning
Här skapar du en inrikes- eller utrikesbetalning som av något skäl inte kan gå via ekonomisystemet.
-
Skolans ansökan om modersmålsundervisning
Här kan du som skolledare eller skoladministratör använda e-tjänst för att registrera ansökningar om modersmålsundervisning för elevers räkning.
-
Skolans ansökan om studiehandledning
Här kan du som skolledare eller skoladministratör ansöka om studiehandledning för en eller flera elevers räkning.
-
Tagg till Stadshuset, Förvaltningshuset, Rådhuset och Lantmäterigatan
Här kan du som chef eller samordnare beställa ny, ändra behörighet eller avsluta tagg.
-
Underlag löneskuldsfaktura
Här skickar du in underlag för löneskuldsfaktura.
-
Uppföljning med vikarie
Denna e-tjänst fylls i av ansvarig chef i samband med uppföljning av vikaries arbetsinsats efter 180 samt 300 arbetade dagar och efter sommarvikariat
-
Välfärd Gävle: Avsluta PAN-anställning
Via denna e-tjänst avslutar du som chef på Välfärd Gävle anställda enligt PAN-avtalet.
-
Välfärd Gävle: Beställ mobiltelefoner och tillbehör samt headsets
Välfärd Gävle - Beställ mobiltelefoner och tillbehör till dessa samt headsets.
-
Välfärd Gävle: Kontakta verksamhetsstöd Ekonomi
E-tjänst för chef/samordnare på Välfärd Gävle för att kontakta sektorns verksamhetsstöd Ekonomi.
-
Välfärd Gävle: Kontakta verksamhetsstöd HR
E-tjänst för chef på Välfärd Gävle för att kontakta sektorns verksamhetsstöd HR.
-
Välfärd Gävle: Tagg/passerkort/ID-kort - beställ, ändra, avsluta och fråga
Välfärd Gävle - Beställ, ändra, avsluta eller ställ frågor om taggar, passerkort och ID-kort.
-
Välfärd Gävle: Telefonnummer/surf - beställ, ändra eller avsluta
Välfärd Gävle - Beställ, ändra och avsluta mobilabonnemang, anknytningar, mobilt bredband och SIM-kort.
-
Ändring av pass i Time Care Pool
I denna e-tjänst rapporterar du som beställare avvikelse mot bokad tid i TimeCare.
-
Ändringsanmälan till anställningsavtal
E-tjänst för chef att göra ändringsanmälan till anställningsavtal för uppgifter som inte kan registreras i Anställningsguiden.