Förändra organisationsstrukturen
Den här tjänsten kräver inloggningBeställningar i den här e-tjänsten får endast göras av respektive sektors eller organisations HR-ansvarige eller någon som hen har delegerat till.
E-tjänsten används endast för att hantera organisationsstrukturen, dvs de hierarkiska nivåerna. Om du vill flytta medarbetare till eller från en enhet eller hantera vem som är chef för enheten så gör du det via Lönesupport för chef.
Här beställer du förändringar av organisationsstrukturen när en ny enhet ska skapas eller en befintlig enhet ska ändras/avslutas.
Tänk på att skicka in ditt ärende i god tid då det är 2-4 veckors handläggningstid beroende på förändringens omfattning.
Styrning och stöd (SG) tar emot din beställning och ser till så att den genomförs i de gemensamma IT-systemen. Med gemensamma system menar vi sådana som används av flera sektorer och/eller bolag.
Du ansvarar själv för att genomföra förändringen i de IT-system som din verksamhet är ansvarig för.
Gemensamma IT-system
- Adato - rehabiliteringssystem
- Application Manager - beställningsportal
- Artvise - kundtjänstsystem
- Canea One - ledningssystem
- CMG DM - växelsystem
- DebIT - debiteringssystem
- DokIT - dokumentationssystem
- Efecte - ärendesystem
- Masterdata
- MIM/AD - kontosystem (Outlook)
- Open ePlatform - e-tjänsteportal
- Organisationswebben - webbplats
- Personec P - personalsystem
- Platina - diarie- och dokumentsystem
- Stella - arbetsskade- och tillbudssystem
- Stratsys - strategisystem
- System Center Configuration Manager (SCCM)
- Time Care Pool - bemanningssystem
- Time Care Pool & Planering - timvikariesystem
- UBW - ekonomisystem (fd. Agresso)
- WinLAS - LAS-hanteringssystem
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Användarnamn
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan för att vi ska kunna avgöra att det är en behörig person som har gjort beställningen, för att kunna återkoppla till beställaren eller av beställaren utsedd kontaktperson när ärendet är avslutat och för att kunna ställa kompletterande frågor om beställningen.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Uppgifterna används endast i vår verksamhet och vi delar inte uppgifterna med tredje part.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
HR-service, Styrning och stöd
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Typ av förändring
- Val av organisation
- Information om organisationen
- Övrigt
- Kontaktuppgifter
- Skicka in