Beställ intyg
Den här tjänsten kräver inloggningVia den här e-tjänsten beställer du:
- Arbetsgivarintyg till A-kassan
- Intyg om lön/anställning
- Tjänstgöringsintyg
- Intyg om årsinkomst till Försäkringskassan
(föräldrapenning, sjukpenning) - Intyg om förlorad arbetsinkomst vid andra uppdrag
Lönesupport har upp till 14 dagars handläggningstid för intyg. Oftast går det snabbare än så.
Inskickade ärenden hanteras av Lönesupport, Styrning och stöd.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Personnummer
- Mobilnummer
- Roll
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Gallras efter 2 kalenderår.
Sparade, ej inskickade, ärenden gallras automatiskt efter 6 månader.
Mottagare av personuppgifter
Försäkringskassan och Arbetsgivarintyg.nu när intygen är till för dessa.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-178000 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Anna-Lena Friman
026-17 26 00