IT - Kontakta IT-supporten
Den här tjänsten kräver inloggningAkut ärende?
Akut ärende som inte kan vänta? Ring IT-supporten på 8111 (026-17 81 11).
Öppet vardagar 07–17.
Om ditt ärende gäller Kompetensen ska du vända dig till kompetensutveckling@gavle.se
Beställningar kan INTE göras via denna supporttjänst
- Gävle kommun: Se sidan Beställa produkter och tjänster på Ankaret för hur du beställer.
- Ockelbo kommun: Se sidan Användarkonton och behörigheter på Obonätet.
Tips, guider och IT-relaterad information
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Användarnamn
- Roll
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Uppgifterna kan vid behov komma att delas med Gävle kommuns avtalade leverantörer av IT-hårdvara och IT-tjänster samt med kommunala bolaget Gävle Energi och kommunalförbundet Gästrike Vatten.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Joakim Holmgren
joakim.holmgren@gavle.se