IT - Beställ stöd inför/för digitalt nationellt prov (DNP)
Den här tjänsten kräver inloggningHär beställer du stöd från IT- och utvecklingsavdelningen inför och under digitalt nationellt prov (DNP).
För att DNP ska kunna genomföras med minimala störningar behöver följande delar beställas och utföras innan själva provet:
- Belastningsmätning – för att säkerställa att skolans nätverk klarar belastningen under ett DNP
- Genomförande av demoprov/pilottest – för att gå igenom hela flödet och kvalitetssäkra processen
- Informera IT- och utvecklingsavdelningen om datum för när DNP ska genomföras och eventuellt beställa IT-stöd på plats under provet.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Roll
- Organisationens namn
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-178000 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
IT-support
it@gavle.se
026-17 81 11