IT - Beställ stöd inför/för digitalt nationellt prov (DNP)
Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER
Här beställer du stöd från centrala IT (IT- och utvecklingsavdelningen) inför och under digitalt nationellt prov (DNP).
För att DNP ska kunna genomföras med minimala störningar behöver följande delar beställas och utföras innan själva provet:
- Belastningsmätning – för att säkerställa att skolans nätverk klarar belastningen under ett DNP
- Genomförande av demoprov/pilottest – för att gå igenom hela flödet och kvalitetssäkra processen
- Informera IT- och utvecklingsavdelningen om datum för när DNP ska genomföras och eventuellt beställa IT-stöd på plats under provet.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Roll
- Organisationens namn
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
IT-support
it@gavle.se
026-17 81 11