Dokumentation timanställd medarbetare
Den här tjänsten kräver inloggningDenna e-tjänst är till för dig med chefsbefattning (chefer eller personer med behörighet) för att lämna dokumentation om timanställd medarbetare till gruppchef på Bemannings- och rekryteringsenheten. Dokumentationen registreras i Novi av gruppchef.
E-tjänsten ersätter blanketten 'Dokumentation timvikarier'.
Innan du lämnar dokumentation ska du som chef först ha tagit hand om situationen direkt i verksamheten med berörd medarbetare.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Personnummer
- Användarnamn
- Roll
- Eventuella personuppgifter i textfält
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 månader - i e-tjänsten.
- För evigt - i Novi.
Ärenden som du påbörjat och sparat men ej skickat in, gallras efter en månad från dina Mina sidor.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Bemannings- och rekryteringsenheten