Arbos tidrapport
Den här tjänsten kräver inloggningRapportera avvikelser
- Lägg till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle.
- Skicka in tidrapporten även om du tror att fler tillfällen kan komma samma månad.
Har du frågor om lön, semester eller vill meddela enstaka förändringar i den anställdes schema?
Kontakta Lönesupport:
- via E-tjänsten Lönesupport - för chef
- eller ring 026-17 26 00 måndag till fredag kl. 08-12.00 (helgfria vardagar.)
Detta kan du rapportera
Frånvaro (ej långtidsfrånvaro, föräldraledighet eller vab)
- Lägg till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle.
- Skicka in tidrapporten även om du tror att fler tillfällen kan komma samma månad.
Så här lägger du till fler frånvarotillfällen i en inskickad tidrapport
- Gå till Mina sidor och klicka på Ärenden i vänstermenyn.
- Klicka på fliken Pågående och sedan på +Fäll ut alla.
- Klicka på den gröna knappen Till ärende för den tidrapport du vill ändra.
- I tidrapporten: Klicka på den grå knappen Ändra ärende.
- Lägg till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle
- Klicka på den gröna knappen Skicka in.
Föräldraledighet/vård av sjukt barn (vab)
- Lägg till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle.
- Skicka in tidrapporten även om du tror att fler tillfällen kan komma samma månad.
För att lägga till fler frånvarotillfällen i en inskickad tidrapport läs instruktionerna under rubriken "Frånvaro (ej föräldraledighet, vab eller långtidsfrånvaro)".
Långtidsfrånvaro sjukdom (längre än 7 kalenderdagar)
Används om den anställde är frånvarande längre än 7 kalenderdagar vid sjukdom.
Ärendet registreras och attesteras skyndsamt i lönesystemet oavsett när ärendet skickas in och förändringsledaren blir informerad om ett sjukintyg behöver begäras in av den anställde.
Tillbaka (från långtidsfrånvaro sjukdom)
Används om den anställde varit frånvarande tillsvidare/utan slutdatum och kommit tillbaka till arbetet igen.
Ändring av låst tidrapport
Används om en tidrapport är låst och inte går att ändra. Beskriv vad i tidrapporten som behöver ändras och varför.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
- Användarnamn
- Roll
- Eventuella personuppgifter i textfält
- Hälsouppgifter
Ändamålet med behandlingen
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
2 år
Mottagare av personuppgifter
Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden
Kommunstyrelsen
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se