Arbos tidrapport
Den här tjänsten kräver inloggningRapportera in avvikelser i tidrapporten
Här rapporterar du som är handledare för anställda med BEA-avtal in avvikelser i tidrapporten. Finns det inga avvikelser behöver du inte skicka in någon tidrapport för den månaden.
Om du som handledare har frågor om den anställdes lön och semester eller vill meddela enstaka förändringar i den anställdes schema kontaktar du Lönesupport via den här e-tjänsten: E-tjänst Lönesupport eller ringer 026-17 26 00 kl.08-12.00 helgfria vardagar.
Detta kan du rapportera
Frånvaro (ej långtidsfrånvaro, föräldraledighet eller vab)
Du lägger till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle. Skicka in tidrapporten även om det kan tillkomma fler frånvarotillfällen samma månad.
För att lägga till fler frånvarotillfällen i en inskickad tidrapport:
- Gå till Mina sidor
- Under rubriken Pågående ärenden klickar du på den gröna knappen "Till ärende" på raden som gäller tidrapporten som du vill ändra
- Inne i tidrapporten klickar du på den grå knappen "Ändra ärende"
- Lägg till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle och klicka på den gröna knappen "Skicka in"
Föräldraledighet/vård av sjukt barn (vab)
Du lägger till en rad för varje sammanhängande frånvarotillfälle. Skicka in tidrapporten även om det kan tillkomma fler frånvarotillfällen samma månad.
För att lägga till fler frånvarotillfällen i en inskickad tidrapport läs instruktionerna under rubriken "Frånvaro (ej föräldraledighet, vab eller långtidsfrånvaro)".
Långtidsfrånvaro sjukdom (längre än 7 kalenderdagar)
Används om den anställde är frånvarande längre än 7 kalenderdagar vid sjukdom. Ärendet registreras och attesteras skyndsamt i lönesystemet oavsett när ärendet skickas in. Förändringsledaren blir informerad om ett sjukintyg behöver begäras in av den anställde.
Tillbaka (från långtidsfrånvaro sjukdom)
Används om den anställde varit frånvarande tillsvidare/utan slutdatum och kommit tillbaka till arbetet igen.
Ändring av låst tidrapport
Används om en tidrapport är låst och inte går att ändra. Beskriv vad i tidrapporten som behöver ändras och varför.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
- Användarnamn
- Roll
- Eventuella personuppgifter i textfält
- Hälsouppgifter
Ändamålet med behandlingen
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
2 år
Mottagare av personuppgifter
Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden
Kommunstyrelsen
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Under införandet av e-tjänsten kan ni mejla frågor och synpunkter till
digitalfornyelse@gavle.se