Beställ resenärsprofil FCM
Den här tjänsten kräver inloggningI den här e-tjänsten kan du skicka in de grunduppgifter som behövs för att skapa en resenärsprofil för dig själv, eller en annan medarbetare, hos kommunens resebyrå FCM.
När FCM tagit emot och skapat resenärsprofilen i sitt system, så får du (eller medarbetaren) ett e-postmeddelande med bekräftelse och länk till deras portal Arrivon by FCM.
Därefter kan du logga in direkt i deras portal och komplettera din resenärsprofil med flera uppgifter.
Hade du en resenärsprofil på den tidigare resebyrån Big Travel?
- Då har den flyttats över till FCM och du kan gå direkt till inloggningssidan www.fcmtravel.se/gavlekommun
- Där klickar du på "Har du glömt ditt användarnamn eller lösenord?" för att skapa ett lösenord.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
- Användarnamn
- Roll
- Eventuella personuppgifter i textfält
Ändamålet med behandlingen
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
10 år
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Charlotte Holmberg
charlotte.holmberg@gavle.se