Anmäl intresse
Vi tar emot intresseanmälningar löpande. Det första urvalet sker i oktober. Utbildningarna är uppdelade i tre delar.
- Utbildning 1: 6/11 kl 10.00-11.30, digitalt (teamsinjudan skickas ut till de som blir ambassadörer).
- Utbildning 2: Månadsskiftet november/december, fysiskt (exakt datum kommer snart).
- Utbildning 3: Januari (exakt datum kommer).
Att vara ambassadör innebär att du bygger, testar och utvärderar AI-assistenter i din verksamhet – med stöd från projektet. Du behöver ha din chefs godkännande.
• Perioden för att bygga och utvärdera assistenter pågår i 6 månader, med start i november.
• Du bör kunna avsätta tid varje vecka, särskilt under uppbyggnad och test.
• Du deltar i utbildning och har dialog med projektgruppen.
• Du ansvarar för att informationen är rätt säkerhetsklassad och väljer passande språkmodell och lagringsplats (projektet erbjuder vägledning i val)
• Du kommunicerar nyttan med assistenten till projektet.
• Du kan jobba själv eller i team – vad som passar bäst.
Första urvalet sker i oktober – utbildningen startar i början av november. Intresseanmälningar kan lämnas in löpande under projekttiden.
Läs mer om projektet på Knutpunkten
Vi hör av oss så snart det gjorts ett urval senare i oktober.